Køb og Prøv

30 dages returret - også i varehusene

I Bilka har vi Køb&Prøv på en lang række varer

Prøv din vare derhjemme og returnér den indenfor 30 dage helt uden ekstra omkostninger!

Køb&Prøv gælder både på Bilka.dk og i butikken

Vi har Køb&Prøv på en lang række varer, både når du handler i butikken og på Bilka.dk. Det betyder, du kan købe varen, prøve den af derhjemme og derefter returnere varen, såfremt den ikke lever op til dine forventninger - helt uden beregning. Varen skal blot være i samme stand samt i original emballage ved returnering*.

*Denne service er forbeholdt privatforbrugere. Vi forbeholder os retten til at efterse varen ved returnering. Er varen beskadiget eller brugt på en måde, der forringer varens værdi, forbeholder vi os retten til at afvise returneringen eller fratrække værdiforringelsen i købsbeløbet. 

Hvordan gør jeg?

  • Returneringen kan foregå via afhentning af fragtmand på din adresse eller ved henvendelse i en Bilka butik.

  • Ønsker du varen afhentet på din adresse, bedes du kontakte vores kundeservice på 89303000 eller udfylde denne formular og aftale en afhentningsdag, hvor du er hjemme eller hvor der er adgang til varen.
    • OBS: Denne mulighed er kun mulig, hvis varen er købt på Bilka.dk 
  • Ønsker du at returnere varen i en butik, henvender du dig blot i Servicecenteret i den pågældende Bilka uden at kontakte os på forhånd.

Når vi har modtaget varen retur, bliver købsbeløbet tilbagebetalt. Returnerer du varen via afhentning, vil beløbet blive tilbageført til det betalingskort, der blev brugt ved bestilling af varen. Returnere du varen i en butik, bliver beløbet udbetalt i butikken. 

Gælder Køb&Prøv på alle varer?

Det er desværre ikke muligt for os at tilbyde Køb&Prøv på alle vores varer. Køb&Prøv servicen er ikke mulig at gøre brug af på følgende varer:

  • Mobiltelefoner & smartphones
  • Apple produkter
  • Smart watches
  • Tablets
  • Spillekonsoller
  • In-ear headphones
  • Hygiejne produkter (tand- krop og hudplejeprodukter)
  • Software
  • Film
  • TV
  • Forbrugsstoffer (blæk, batterier mm.)
  • Outlet-varer
  • Gavekort såsom Oplevelsesgavekort, iTunes mv.
  • Blomster og planter – her har vi i stedet GroGaranti
  • Specielt fremstillede/-skaffede varer - herunder fremkaldelser og fotoprodukter, specialgardiner, varer efter mål, toning af maling o.l.
  • Bigbags
  • Markiser
  • Elektroniske personlig plejeprodukter (herunder glattejern, krøllejern, shavere, trimmere m.m.)”
  • Plomberede varer
     

Har du spørgsmål? Find svaret her

Kan jeg selv bestemme dagen, hvor fragtmanden afhenter?

Det er muligt at få afhentet varer på alle hverdage. Når du kontakter os om afhentningen, aftaler vi en dag, det kan passe dig. Vi kan med 1 hverdags forsinkelse, altså kontakter du os mandag er tidligst mulige afhentningsdag onsdag.

Skal jeg være hjemme ved afhentning

Ikke nødvendigvis. Hvis der er mulighed for at varen kan stå forsvarligt i en carport, overdækket terrasse eller lignende, er du velkommen til at gøre dette. Husk blot at informere os om dette, når vi aftaler afhentningen, så vi kan give vores fragtmand besked.  

Bærer fragtmanden varen ned fra fx 4. sal?

Du kan mod betaling få fragtmanden til at hjælpe med nedbæring af varen. Det koster 399,00 DKK. Ønsker du dette, skal du gøre opmærksom på det, når du aftaler afhentningen.