Sådan handler du på Bilka.dk

Er det første gang, du shopper online, eller er du stødt på udfordringer og spørgsmål undervejs? Så læs med her, hvor vi giver dig en guide til, hvordan du handler på Bilka.dk.

Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?

På Bilka.dk finder du et stort udvalg af alt fra sofaer og senge til fladskærmstv og legetøj. Tag dig endelig god tid til at surfe rundt i vores univers for, at finde lige præcis det du leder efter.

Når du har fundet et produkt, du er interesseret i, kan du klikke på billedet for at komme ind på produktets egen side. Her skal du eventuelt vælge størrelse og farve eller andre variationer, hvis varen findes i flere forskellige udgaver. 

Har du besluttet dig for, at bestille produktet, skal du klikke på knappen 'Læg i kurv'. Herefter kan du enten fortsætte din tur rundt i netbutikken, mens det valgte produkt stadig ligger i indkøbskurven. Eller du kan vælge at trykke på knappen 'Gå til kassen', hvis du er færdig med at handle.

Jeg har brug for mere info om varen

Under alle varer og de fleste kategorier findes et ”spørg og svar” fane/afsnit. Her kan du stille spørgsmål til andre kunder eller selv hjælpe andre med et svar. For at svare på et spørgsmål skal du have oprette en konto på Bilka.dk. Der kan gå op til flere dage før du ser dit spørgsmål eller svar på sitet, da der også er moderering på funktionen for at holde personoplysninger og upassende informationer/sprog væk. Er det mere specifikke spørgsmål, som kun Bilka kan svare på, så kontakt os eller ring på telefon 8930 3000. 

Varen er udsolgt - hvad gør jeg?

Det er ikke altid vi får flere varer på lager, når der er udsolgt på Bilka.dk. Specielt ikke i situationer med tilbud. Her er et parti af varerne bestilt hjem og fordelt mellem alle Bilka varehuse, hvor Bilka.dk blot er en af mange. Vi beholder dem på siden, da Bilka.dk også er et udstillingsvindue for de fysiske varehuse. 

Kundeservice kan desværre ikke svare på, om en given vare kommer på lager igen. Vi kan kun opfordre til, at kigge på siden en gang i mellem for at se status på varen. Du kan dog være heldig at finde varen i dit lokale varehus. Find kontaktoplysninger. 

Hvordan betaler jeg?

Efter du har trykket på knappen 'Gå til kassen' vil det fremgå, hvilke varer du har bestilt samt ordrens samlede pris. De viste priser på sitet er inklusiv dansk moms (25%).

Når du vælger at gå til kassen, bliver du samtidig også ført til en sikker server hos Nexi / Nets Easy, hvor du skal indtaste følgende: 

  • Kreditkortnummer
  • Udløbsdato
  • Kontrolcifre

Vi tager imod følgende betalingskort:

  • Dankort 
  • VISA/Dankort
  • VISA (dansk udstedt)
  • Eurocard/MasterCard (Nordisk udstedt)
  • Visa Elektron (Nordisk udstedt)

Såfremt du ikke udfylder disse felter korrekt, kan vi ikke gennemføre dine varekøb. Det er desværre ikke muligt at købe via EAN-nr.

Skal du benytte dig af Salling Group Personalekort, skal du udfylde kampagnekodefeltet ved første trin i indkøbskurven med stregkoden fra dit personalekort. Dette gælder dog ikke ved køb af hvidevarer.

Er det overhovedet sikkert at bestille online?

Ja. Bilka.dk ser ikke og kommer heller ikke i kontakt med dine kreditkortoplysninger. De håndteres på en sikker server hos Nexi / Nets Easy. PBS har certificeret Bilka.dk til at anvende denne betalingsform, og det er derfor sikkert at betale med kreditkort. Vi benytter desuden kryptering, så dine informationer er beskyttet mod tredjepart.

Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra Bilka.dk. Her sender vi også din endelige faktura og bekræftelse på køb.

Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling. Retsligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage, hvis:

  • Varen ikke leveres
  • Du benytter dig af din fortrydelsesret 
  • Der hæves penge fra din konto uden din forudgående accept